Ankstyvoji edukacija: 5 dažniausi mamų nusivylimai. Ar verta nusivilti?
Mamos tampa poetėmis, kai migdant pritrūksta lopšinių. Virsta
restorano šefėmis, kai košę lėkštėje paverčia žydinčia pieva. Ir raudonnosiai gydytojai-klounai
nežino tiek linksmų būdų, kaip ligoniukui sugirdyti vaistus. Jos taps bet kuo,
kad mažylis jaustųsi geriau.
O kur dingsta mamų kūrybiškumas vaikų lavinime? Pakanka
paduoti popierių su pieštuku ir laukti gimstančio šedevro? Teks nusivilti, kai
iškart taip neatsitiks.
Ankstyvąja
vaikų edukacija užsiimu 15 metų ir pastebėjau 5 situacijas, sukeliančias tą
nusivylimą.
Įrankių pažinimas. 95 proc. mamų sutrinka, kai gavęs
popierių ir pieštuką, vaikas glamžo, plėšo, kramto, bet tik jau ne rašo. Viskas
gerai - pradžioje mažylis turi patyrinėti, ką gavo ir ką su tais daiktais
galima padaryti. Juk gavusios naują telefoną irgi pirmiausia žiūrit, kaip kas
įsijungia, kokią melodiją parinkti skambučiui. Ir mums, ir dvimečiams įrankių
pažinimas - pirmasis mokymosi etapas. Leiskite tai daryti drąsiai.
Etapų supratimas. Atlikdamas užduotėles, jūsų
mažius turi pereiti keletą etapų. Pavyzdžiui, įveikiant labirintą, jam reikia
šių įgūdžių: 1. Mokėti laikyti pieštuką. 2. Brėžti liniją įvairiomis kryptimis.
3. Atlikti loginę užduotį. Nenusivilsit, jei suprasit, kuriame etape yra
mažylis. Pamažu padėkit tobulinti įgūdžius savarankiškai atlikti užduotį.
Kūrybiškas paskatinimas. Vaikai mėgsta padėti kitiems.
Ir „Kučio“ užduotyse mažyliai pagelbėja herojams. Paaiškinkit, kam jie padės šį
kartą. Tarkim, užduotis su lipdukais ant drugelių sparnų. „Drugeliai nepaskrenda,
padėkim jiems!” O užklijavę sušuksim: „Valio! Jie nuskrido!“. O padėjus
meškiukui papuošti spurgą taškiukais-pabarstukais, vaiką pralinksmins jūsų
„meškiukiškas“ balsas: „Om niom niom skani spurgelė, ačiū tam, kas ją padarė“. Edukacija
tampa smagiais žaidimais ir mažylis mėgaujasi atlikdamas užduotis.
Lyginimas su kitais. Mamos didžiuojasi savo vaikų
pasiekimais. Ir kaltina save, jei jie nepadaro, ką moka kiti bendraamžiai. Ilgametė
darbo su vaikais patirtis rodo - vaikai ne visus įgūdžius įgyja vienu metu. Vienas
brūžina pieštuku jau vienerių, kitas pamėgsta spalvinti tik 2,5. Ir tai -
normalu. Skatinkit veikti, bet nesigraužkit, jeigu nenori. Be to, daug smagiau
ką nors daryti, jei gali pasigrožėti savo darbu. Surenkite namuose mažylio darbelių
parodą. Nuvežkite jo darbelį dovanų seneliams. Džiaugsmas dovanojant ar matant
savo darbus, skatina daryti daugiau.
Skirtingų priemonių naudojimas. Vieni vaikai drąsiai viską
liečia, čiumpa, taško. O kiti ir ant žolės basi nelipa. Vaikai skirtingai
jautrūs, ne viską liečia su malonumu. Tačiau lietimas – būtinas pažinti, suprasti
ir išmokti. Sudominkit pamažu, nuo mėgstamų dalykų. Smagu žaisti su vandeniu? Įmeskim
įvairių daiktų ir žiūrėkim kas bus, kai sušlaps. Kas atsitiks vandeny su ledu
ar miltais? O jeigu įdėsim dažų? Darosi vis smagiau ir įdomiau. Prijungiame
smulkiosios motorikos lavinimą. Piešimas pirštais. Į dažus vieni merkia visus
pirštus iškart. Kiti – net bijo pabandyti. Čia padės du dalykai: mamos pavyzdys
(drąsiai merkite pirštus ir rodykite, kaip smagu) ir skirtingos dažymo
priemonės. Imkit kamštuką, ausų krapštuką ar išpjaustytą bulvę. Vaiką pradžiugins
skirtingi antspaudai ir pažins daugiau tekstūrų. Taip užsinorės pažinti vis
daugiau.
Mamos, būkite kūrybingos mokytojos. Mokymas ir mokymasis virs
smagiu žaidimu supratus, kad viskam savas laikas, mokytis reikia palaipsniui
ir, svarbiausia, tuo mėgautis.
Kategorijos
Naujausi įrašai
- Pirmosios 1000 Skruzdėliuko Nežiniuko Nr. 6 knygų jau pakeliui
- Ankstyvoji edukacija: 5 dažniausi mamų nusivylimai. Ar verta nusivilti?
- 200 gražiausių vietų gamtoje rudenį
- TOP 50 gyvūnų ūkių visoje Lietuvoje
- ANYKŠČIAI, BIRŠTONAS, DRUSKININKAI – ką veikti su vaikais
- KUTIS lavinamosios knygelės 2–3 metų vaikams
- KIŠKUČIO MIKUČIO KNYGELĖS 2–5 VAIKAMS
- TOP pramogų parkai Lietuvoje